Články

Ako písať pútavé predmety emailov, aby ich zákazníci otvorili?

Pre mnohých nepodstatný, no pritom ide o kľúčový faktor! Na základe neho sa zákazník rozhodne, či si email otvorí alebo nie. Reč je o predmete emailu, prvom texte, ktorý ihneď padne do oka. Ak zákazníka nezaujme, email skončí v koši. Ako tomu predísť?

To, či si príjemca váš email prečíta alebo vymaže, rozhodujú predovšetkým dve veci: odosielateľ emailu a jeho predmet. Hoci odosielateľa nezmeníme, predmet môžeme dať taký, ktorý príjemcu priam omámi. Oplatí sa vyhradiť si na jeho prípravu dostatok času. Ak sa príjemcovi zapáči, máte vyhraté. Zvýšite tým počet tých, ktorí si váš email otvoria a tým aj šance na nový obchod či inú spoluprácu. 

Ako písať atraktívne predmety emailov:

 

Personalizujte

Buď mail odošlete vy ako organizácia, alebo ho môžete poslať ako konkrétna osoba z firmy. Ako ukázal test HubSpot, vyšší počet otvorení získate pri odoslaní emailu, kde je uvedená konkrétna osoba. Do tela emailu môžete pridať podpis, pričom zákazníci ocenia aj fotografiu. Takýto email pôsobí prívetivo, dôveryhodne a osobne. Pomáha aj oslovenie menom v predmete, prípadne v samotnom tele emailu. Príjemca tak nadobudne pocit výnimočnosti a bude si myslieť, že email dostal len on. 

TIP: Vhodne zvolené slová majú veľkú moc. Ak skombinujete personalizáciu s pocitom dôležitosti, zabodujete. Skúste použiť nasledovné slovné spojenia: „Len pre vybraných zákazníkov“ „Súkromná pozvánka“ alebo „Výnimočná ponuka len pre vás“.

 

Krátke a výstižné predmety

Neoplatí sa plytvať slovami. Dĺžka predmetu by mala byť okolo 30-70 znakov. Treba rátať s tým, že veľké percento emailov sa otvára cez mobil, kde je počet znakov obmedzený. Aj preto by mal byť predmet jasný, stručný a zrozumiteľný. 

 

Prezraďte obsah v predmete

Hoci záhadné predmety, z ktorých nie je presne jasné, o čo ide, môžu zaujať, prezradený obsah môže tiež upútať. Majiteľom firiem môžete poslať napríklad predmet emailu s názvom „5 spôsobov, ako zvýšiť príjem vašej firmy“. Tento spôsob funguje vtedy, ak dobre poznáte potreby vašich čitateľov a viete, čo chcú. 

 

Použite čísla

Použitie čísiel vzbudzuje chuť dozvedieť sa viac. Sú konkrétne, predstavujú ľahko čitateľný obsah a priťahujú pozornosť. Čísla vyjadrujú hodnotu, ktorú si predstavíte jednoducho aj bez množstva iných slov. Taktiež pôsobia vizuálne – použitie čísiel pomôže pri odlíšení sa od množstva slov, ktoré sa nachádzajú v mailovej schránke. 

TIP: Zaujímavé je, že na nepárne čísla ľudia reagujú viac, ako na párne.

 

Pýtajte sa

Vzbuďte zvedavosť a položte otázku priamo v predmete. Čitateľa navnadíte tak, že si email otvorí. Obsah emailu by mu však mal ponúknuť odpoveď na otázku, inak email stratí efekt. Otázku formulujte tak, aby na ňu čitateľ neodpovedal len jednoslovne: áno alebo nie. V opačnom prípade nemá dôvod email otvárať. Preto je dobré nabádať ho k tomu, aby vyjadril svoj názor. Dobré sú typy otázok ako „Čo si o tom myslíte?“ „Ako by to malo podľa vás vyzerať?“ 

 

Buďte originálni

Nie je na škodu predmet emailu okoreniť štipkou humoru a kreativitou. Ak rozosmeje čitateľa, vyhrali ste. Určite si nenechá ujsť celý obsah emailu. Buďte zaujímaví a použite napríklad jedno slovo: „Prečo?“ Alebo jednoducho: „Ďakujem“. Takýto typ predmetu môže zafungovať s konkrétnym menom odosielateľa. Vtedy je zrejmé, kto sa konkrétne pýta, alebo ďakuje. Hoci sa to na prvý pohľad môže zdať nezmyselné, jednoslovný predmet emailu prekvapí a vyvolá zvedavosť. Váš email tak dostane priestor vyniknúť. 

TIP: Využitie vhodného symbolu napríklad vo forme emotikonov môže váš email odlíšiť od ostatných, ktorých má prijemca plnú schránku. Dodá emailu potrebnú emóciu či nahradí celé slovo. Pozor, stačí jeden symbol! Viacero symbolov skôr čitateľov odradí. 

 

Čomu sa vyhýbať? 

Chyby, ktoré vás môžu pripraviť o pozornosť čitateľov a emaily poputujú do koša:

  • Prázdny predmet emailu – pôsobí nedôveryhodne a neseriózne.
  • Dlhý text v predmete – menej je viac, stavte na stručný a jasný predmet.
  • Klamstvá – pútavým a klamlivým predmetom môžete čitateľa nalákať, no po otvorení emailu, kde sa dozvie pravdu, sa ľahko môže odhlásiť z odberu, alebo vaše emaily už nikdy neotvorí. Neriskujte a uvádzajte pravdivé informácie. Predmet by sa mal zhodovať s obsahom. 
  • Veľké písmená a výkričníky – zdôraznenie predmetu síce pritiahne pozornosť, ale nepreháňajte to, inak to stráca zmysel. Stačí jeden výkričník a veľké písmená pri jednom či najviac dvoch slovách. 
  • Neplníte svoje sľuby – ponúkli ste výmenou za registráciu stiahnutie e-booku? V tom prípade ho záujemcovi pošlite. Naďalej mu posielajte emaily, ktoré budú nadväzovať na danú tému, pre ktorú sa registroval. V opačnom prípade, ak ho zahrniete množstvom ponúk, ktoré s tým vôbec nesúvisia, výsledkom bude veľký počet odhlásených z odberu. 

 

Testujte a robte štatistiky

Rovnako ako pri obsahu, aj pri vytváraní predmetu sa oplatí stále testovať. Nebojte sa vyskúšať nové veci a byť odvážni, kreatívni a iní ako ostatní. Postupom času zistíte, čo sa vašim čitateľom páči a na čo najviac reagujú. Každá spoločnosť má svoju vymedzenú skupinu odberateľov, ktorá môže byť odlišná. Sledujte štatistiky, zamerajte sa na mieru otvorenosti svojich emailov, nezabúdajte na sledovanie počtu odhlásených a venujte pozornosť i spätnej väzbe. Akým jazykom či formou komunikovať so svojimi zákazníkmi spoznáte testovaním a neustálym skúšaním. 

V emailovej komunikácii treba dodržiavať určité zásady. Vizitku si urobíte nielen predmetom emailu. Dôležité sú aj iné pravidlá pri písaní a odosielaní emailových správ, o ktorých si môžete prečítať v ďalšom článku na blogu. 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *