Nástroj, ktorý uľahčí hodiny práce: Čím je Trello výnimočný?
Tím, produktivita, komunikácia, úlohy a zodpovednosť už nemusia byť len prázdnymi slovami bez obsahu. Vyskúšajte online nástroj Trello a projektový manažment sa bude robiť sám. Čím je jedinečný a prečo by sme mu mali dať prednosť pred ostatnými?
Skvelý pre osobné úlohy a projekty, ale aj pre väčšie tímy. Taký je Trello, bezplatný online nástroj, ktorý slúži pre potreby projektového manažmentu. Jednoducho povedané, v ňom riadite svoj tím, zadávate úlohy, spolupracujete navzájom, tvoríte, brainstormujete a robíte všetky ostatné projektové veci. Úplne zadarmo, online vo vašom webovom prehliadači. Zahoďte lepiace papieriky, kde ste si zaznamenávali svoje úlohy a vymeňte ich za Trello.
Čím sa líši od ostatných?
V súčasnosti existuje množstvo rôznych aplikácií pre Time management, ktoré vám uľahčia prácu. Máloktorý je však tak výnimočný ako Trello, ktorý sa stáva čoraz populárnejším. Prostredníctvom tohto vizuálneho nástroja možno spravovať svoje projekty a organizovať takmer čokoľvek. Pri pohľade na pracovné prostredie aplikácie človek zistí, že sa od iných nástrojov výrazne líši.
Vo väčšine podobných nástrojov sú projekty a úlohy riešené formou odškrtávajúcich zoznamov. Na rozdiel od nich sú v Trelle stĺpce a karty s úlohami. Jeho pracovné prostredie vyzerá ako taká nástenka, po ktorej presúvate virtuálne bloky.
Ako funguje?
Aplikácia má tri hlavné časti:
- Nástenka – Ide o samostatný priestor, kde sa zaznamenávajú úlohy a projekty. Na každej nástenke môžu byť umiestnené rôzne stĺpce i karty.
- Stĺpec – Sem sa už presúvajú jednotlivé karty s úlohami. Máte možnosť vytvoriť si neobmedzený počet stĺpcov, pomenovať ich, presúvať či mazať. Tak si vytvoríte nástenku na mieru.
- Karta – Jedná sa o samotnú úlohu či projekt. Každá karta môže mať názov úlohy, prípadne ďalší popis, termín, prílohu, komentáre a pod.
V nástroji sa pridávajú úlohy veľmi jednoducho. Na nástenke vytvoríte kartu s danou úlohou, ktorá sa pridelí konkrétnemu členovi tímu alebo viacerým. Na nástenke je vidieť, kto má aké úlohy pridelené, takže sa môžu členovia tímu navzájom kontrolovať. Každá úloha môže byť odlíšená farebným štítkom a má uvedený dátum, pričom s každým blížiacim sa termínom sa úloha farebne odlíši.
Každý z členov tímu si môže dať do profilu fotografiu alebo obrázok, ktorý sa bude zobrazovať pri jeho úlohe. Komunikácia a diskusia prebieha vo forme komentárov pod každou úlohou. Ak pribudne komentár alebo sa vytvorí nová úloha, ktorá vám bude pridelená, dostanete upozornenie formou e-mailu. Notifikácie a hlásenia si každý môže dodatočne nastaviť podľa potreby.
Treba si však uvedomiť, že nástenky sú samostatné „svety“. Keď spravíte nejaké zmeny na jednej nástenke, napr. zmeníte pozadie, štítky a pod., tých ostatných sa to nedotkne. Na nástenku môžete pozvať ďalších užívateľov a spolupracovať na úlohách. Každý pozvaný užívateľ tak uvidí každú jednu zmenu na nástenke. Oceníte aj priamu podporu cloudových služieb vrátane Google Drive či Dropbox.
TIP: Ak máte nejaký pracovný plán a potrebujete o jeho stave a priebehu pravidelne informovať svojich kolegov, môžete ich pozvať medzi pozorovateľov. Uvidia všetko, čo je na nástenke, ale nemôžu to nijako upravovať, len pridávať komentáre. Túto možnosť dovoľuje platená verzia Business Class.
Trello v mobile
Manažér potrebuje mať úlohy po ruke nielen na svojom počítači, ale i v mobilnom telefóne, keď je na cestách. Trello funguje podobne ako iné služby v cloude, čo znamená, že s rovnakými dátami môžete pracovať z ktoréhokoľvek miesta a na akomkoľvek zariadení. Úpravy urobené na počítači uvidíte aj v telefóne, kde s nimi môžete naďalej narábať. Trello je dostupné pre iOS i Android. Ak by ste nemali stiahnutú aplikáciu, môžete si ho otvoriť v mobilnom prehliadači.
Ovládanie mobilnej aplikácie je veľmi jednoduché. Nástenka s jednotlivými kartami vyzerá rovnako ako na počítači, pričom karty presúvame ťahom prsta. Môžeme robiť rovnaké úpravy, ako na počítači. Zmeny sa prejavia v momente, keď sa dostanete na internet.
POZOR! Niektoré voľby v aplikácii na mobilnom telefóne sú ukryté v iných miestach, ako ste zvyknutí na počítači. Chce to len trochu zvyku.
Výhody
- Vhodný pre začiatočníkov
- Je prehľadný a jednoduchý na ovládanie
- Všetky úlohy máte pohromade na jednom mieste vďaka jednému kliknutiu
- Na rozdiel od lepiacich papierikov, Trello karty sa nikdy nestratia, vždy sú po ruke a ľahko sa s nimi manipuluje
- V Trelle uvidíte, kto čo robí a môžete s ostatnými komunikovať v jeho prostredí
- Možnosť vytvorenia „checklistu“ v rámci každej úlohy
Nevýhody
- Veľký počet kariet môže byť v prostredí neprehľadný
- Verzia, ktorá je zadarmo, nemá veľa funkcií
Celkové ovládanie Trella je veľmi jednoduché a všetko je jasné hneď z hlavnej nástenky a z možností pri každej úlohe. Považuje sa za skvelého pomocníka pre tých, ktorí začínajú s riadením projektov.
Koľko stojí: Trello je k dispozícii v bezplatnej verzii, ktorá obsahuje základné funkcie vrátane vytvárania neobmedzených kariet a stĺpcov či limitu priloženého súboru do 10 MB. Platená verzia pridáva ďalšie bonusy, napr. vylepšenia na nástenke, väčšie prílohy súborov a iné tímové funkcie. Rozšírenú aplikáciu môžete mať za 9,99 dolárov mesačne.
Trello podporuje komunikáciu v tíme, ktorá je kľúčom k úspechu. Ako však komunikovať prostredníctvom e-mailov tak, aby upútali na prvý pohľad? V ďalšom článku sa dozviete, ako písať predmety e-mailov, ktoré oslovia väčší počet ľudí.